Amerikanska ambassaden

Igår var jag ju som sagt på ambassaden. Jag var där 07:40 och då var kön redan lång (alla hade till kl. 08:00). Dom hade redan börjat släppa in folk en efter en så jag var inne 08:05 ungefär. Alltså gick det fort.
Man fick gå och ställa sig utanför ingången där en man stack ut armen och tog passet, så att han kunde checka av mig på listan. Sen fick jag visa mina skosulor och sen fick jag komma in. Jag fick lämna ifrån mig mina saker och fick gå igenom en metalldetektor som finns på flygplatserna. Sen fick jag gå till ett annat hus där jag fick ta en kölapp, och sen var det bara att sätta sig och vänta.
Det blev mitt nummer till slut och jag fick gå fram och lämna alla mina papper. Tjejen bakom disken var Amerikan och jag har nog aldrig mött någon som varit så tjurig.
Sen fick jag sätta mig och vänta tills dom ropade upp mitt namn i högtalaren. Då fick jag gå fram till en annan disk och ge mina fingeravtryck.
Sen var det bara att sätta sig och vänta igen tills dom ropade upp mig igen. Och det var här problemet började. Jag gick fram till ytterligare en disk och hon säger att jag har betalat 100 kr för lite till ambassaden. Banken hade alltså skrivit 1020 kr istället för 1120 kr. Jävlar, tänkte jag och blev så där stressad som bara jag kan bli. Hon skickade mig iallafall till en svensk kollega som berättade för mig att det absolut inte var någon fara. Det var bara att gå till närmsta bank, betala in 100 kr och komma tillbaka. Så jag och Elin skyndade oss till banken, betalade och gick och ställde oss i den där kön igen.. Sen var det bara att göra om hela proceduren och stressen bara rann av mig när jag fick höra "your visa is approved"


Kommentarer
Postat av: Sara Warneryd

Hej! Jag flyttar till Weston, CT, om två veckor och det ligger relativt nära fairfield. Vore jättekul att ses när du kommer fram :)

Svar: Hej! Ja det vore toppen! Lägg till mig på facebook (Stephanie Karlsson Röd) så får vi stämma en träff när jag kommit fram! :)
stephaniekr.blogg.se

2013-08-07 @ 15:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0