New Jersey

I fredags åkte jag och Rebecka in till New York och traskade runt ett tag. Det var rätt mycket folk inne på Macy's, men ändå inte fullt så mycket som jag trodde med tanke på att det var black friday. Julskyltningen var iallafall igång och det var häftigt att se. Det var även julmarknad och skridskorink i Bryant park. 
Efter några timmar tog vi bussen till New Jersey. Vi hann alltså med 3 stater på en och samma dag! 
När vi Kom hem till Rebecka åkte vi och handlade lite och sen tittade vi på film. 
Igår åt vi brunch på ett jättemysigt café och sedan visade hon mig det fina området i Tenafly. Jisses vilka hus det fanns! 
På eftermiddagen åkte vi in till nyc igen och kollade in ännu fler affärer. Victoria's Secret var fullproppat, på vissa våningar gick det knappt att gå. 
Vi parkerade våra rumpor på Starbucks en stund innan jag tog tåget hem. Pamela hämtade upp mig och sen åkte vi till seagrape och snackade lite skit.
Jag har haft en superbra helg! Dock längtar man hem lite när man ser på Facebook att alla där hemma öppnar julkalendern och tänder första adventsljuset. 
Just ja! Öppnade ett paket jag fick av mamma igår. Det var chilinötter (som av någon konstig anledning inte finns här) ochtomteskum med smak av knäck. Fällde såklart en tår när jag läste brevet också som var med i paketet. Himla glad blev jag, tack mamma! 











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0