Presenter

Något jag måste göra innan jag åker är att köpa presenter till min värdfamilj. Jag vet inte om det är ett måste men det är tydligen högst rekomenderat. Jag vet att jag har en stund på mig att köpa presenter men som jag skrev tidigare är jag tidspessimist..
Jag har verkligen ingen aning om vad jag ska köpa. Vad köpar man till pojkar på  och 9 år? Hade det varit två tjejer så hade man ju köpt en barbie eller nån pysselbok, men jag har inte en blekaste aninng om vad man köper till grabbar. Och vad köper man till värdmamman och värdpappan? Dom har ju haft en svensk au pair förut så en bok om Sverige som dom flesta verkar köpa känns ju rätt onödigt.
Jag har iallafall bett om att få prata med deras förra svenska au pair så det är en av frågorna jag tänkte ställa henne. Hon om någon borde ju har lite koll på vad dom gillar.
Många verkar köpa svenskt godis också. Speciellt choklad och lakrits. Men personligen hatar jag lakrits så det skulle ju kännas konstigt om jag kom med det haha.
Den här boken + dom andra två i serien är en självklarhet att ta med till staterna. har redan läst dom två gånger men dom tåls att läsa igen!

Kommentarer
Postat av: Louise

Om familjen äter ost kan du alltid köpa en osthyvel... Det ska tydligen vara ganska svårt att hitta, och om man väl hittar en så är den vääldigt dyr och finns bara i vissa affärer. 😊
Jag tycker att en Marabou chokladkaka kan du ta med, det är "godare än amerikansk choklad" har mina amerikanska vänner sagt när jag har hälsar på och gett dem en Marabou. Och det är ju så gott! ^^

Svar: TACK för svar! Dock har jag hört att dom mest köper skivad ost.. Men det ska jag absolut köpa! :)
stephaniekr.blogg.se

2013-07-19 @ 21:12:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0