Visa

Idag har jag gjort ärenden på stan. Började med att gå till polisen för att hämta ut mitt nya pass. Jag kommer dit och hon i kassan frågar om jag har mitt gamla pass med mig. Det har jag såklart inte och då fick hon inte lämna ut det nya.
Sen gick jag till Svenssons Foto för att ta bild till visumet + det internationella körkortet. 2 bilder + att få bilden skickad till mail gick på 350 spänn! Dom vet verkligen hur man tar betalt.
Sen åkte jag och hämtade skrivaren iallafall hos Antons föräldrar och sen köpte jag ett kuvert som ska med till ambassadbesöket.
Åkte och köpte en digitalkamera också! Tänkte att det kan vara bra att ha när jag ska uppleva mitt förhoppningsvis bästa år i mitt liv.
Åkte hem och hämtade passet och sen tillbaka till stan igen för att hämta det nya.
Eftersom att jag hämtade skrivaren kunde jag göra min visumansökan. Den tog tid kan jag säga! Även fast jag hade en jättebra mall att gå efter som jag fick av Cultural Care så dubbelkollade jag allt 1000 gånger. Men nu är den iallafall klar och jag hoppas att det inte är något fel med den!
 
Ikväll har jag varit på Läppe Camping eftersom pappa kom idag. Mitt hjärta smälter varje gång jag ser Mariell och att varje gång vi träffas få höra "Åh, där är ju MIN storasyster"!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0