Helgen

I lördags tog jag tåget till Grand central station. Jag satt bredvid ett par och jag kan sätta en tusenlapp på att dom träffades i smyg! Båda hade vigselringar på sig, men i totalt olika stilar. Dom såg alldeles för nykära ut för att vara gifta. (Säger inte att man inte kan vara nykär som gift, men dom var som två tonåringar som precis träffats) Kvinnan satt och berättade livshistorier för mannen, som man som gift redan kanske hade berättat. Och när vi åkte förbi ett ställe sa mannen: här jobbar min fru. Lite skumt..
Anyway, Ebba mötte upp mig och sen kom även Rebecka och danske Heléne. Vi gick till sockerbit, som är en butik med svenskt godis och lite andra livsmedel. Jag köpte nyponsoppa! 
Sen tog vi tunnelbanan hem till Ebba i Brooklyn. Vi gick och handlade till tacosen och sen chillade vi resten av kvällen. 
Dagen efter åkte jag och Rebecka in till city igen och åt en brunch. Det var riktigt gott! Sedan gick vi lite i affärer och satte oss på statbucks då det var ruggigt kallt. 
Jag tog tåget hem, men hoppade av i westport där Johanna hämtade upp mig. Sedan bar det av till Ikea! Det känns verkligen som hemma. Köpte kanelbullar till min värdfamilj och pepparkaksdeg som jag och grabbarna ska baka imorgon. Och så åt vi köttbullar såklart! Det fanns en massa julpynt och det var lite jobbigt faktiskt. Började tänka på att jag inte kommer få fira jul hemma. Jul är min favorithögtid. Hade jag fått bestämma så hade jag velat fira med hela släkten varje år. Men oftast firar vi bara med mormor. Inte för att det är något fel på henne haha, men jag tycker att på julen är en tid då släkt och familj ska samlas och vara tillsammans, för det är ju inte ofta det händer. Så jul kommer vara riktigt jobbigt för mig. 
Fick ställa in den personliga träningen idag också då jag vaknade upp igår och bar sjuk IGEN. Är så trött på att vara sjuk nu. Hoppas det släpper snart. 

Grand central station. 



Sockerbit. 



SUPERDÅLIG bild över Brooklyn från Ebbas balkong. 



Brunch och ikeas köttbullar. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0