Min födelsedag

Dagen började ju som sagt inte så bra igår. Men den blev bättre! 
I brevlådan låg det 3 kort och väntade på mig. Ett från mormor, ett från moster och så hade jag fått ett kort från chase (min bank här) haha! Trodde att det skulle vara ett dataskrivet kort med det var handskrivet!
Jag jobbade i 1,5 timme på eftermiddagen och sen åkte vi för att hämta upp mina värdföräldrar på tågstationen. Vi åkte till Centro som är en italiensk resturang. Becca var även med då hennes födelsedag är på lördag, och eftersom att hon är en nära vän till familjen blev det som hennes födelsedagsmiddag också. Det var hur trevligt som helst! 
Jag åt lax och risotto, hur gott som helst. 
När vi ätit varmrätten fick jag mina presenter. Jag trodde inte att jag skulle få något igår då jag redan fått den bästa presenten av dom redan, men pappan hade varit i new york och köpt presenter åt mig. Jag fick ett superfint armband och en typ av mössa. Jag har tittat på sånna mössor innan och tänkt köpa en, men har aldrig gjort det så det var skitbra! Av Becca fick jag ett sällskapsspel, så vi ska ha vinkväll och spela spel någon gång. 
Eftersom att det var min födelsedag så tog jag efterrätt också. Servitrisen kom in med min créme brule med ett ljus i och dom andra sjöng happy birthday. 
Efter det var det egentligen tänkt att jag skulle åka hem, då det var rätt sent. Men icke då, Becca skulle prompt ha med mig ut för att dricka drinkar. Sagt och gjort åkte vi hem till henne och väntade in Jarred och sedan åkte vi till en bar. Först var det nästan helt tomt, det var ju trots allt tisdag. Men sen kom det hur mycket folk som helst! Jarred betalade för alla mina drinkar som den gentleman han är och jag blev rätt rund under fötterna. Jag var hemma runt 01:00 och slocknade på en gång. 
Det var ju mindre kul att gå upp 07:00 imorse för att jobba.... Ska aldrig mer dricka när jag har jobb dagen efter. 

Idag somnade jag om till 12:00 efter att barnen åkt till skolan. Sen tog jag mig i kragen och åkte till Marshall's för att lämna tillbaka skorna jag köpte där förra veckan. Dragkedjan gick nämligen sönder igår när jag skulle ta på mig dom.. Sen åkte jag till Trumbull mall. Jag köpte två par vinterskor då det var köp ett par och få det andra paret för $15. Som hittat! Köpte också en klänning och strumpbyxor från H&M som jag ska ha på mig på lördag när vi ska ut. Just idag är jag väl inte så jättepepp när jag tänker på att jag ska ut på lördag igen.. Men det hinner säkert ändra sig tills dess! 

Nu ska jag se en film och sova. Godnatt!

Ljus som mormor skickade till mig 


Mina presenter







Efterrätt med ljus i






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0