Polisen

Jaha, denna kväll slutade med ett polissamtal. 
Det började med att jag och Johanna möttes upp på 16 Handles. Nöje vi sedan skulle hem stog vi ute och snackade ett tag vid vägen och pratade. Vi stog mitt imellan våra bilar som stog parkerade längs vägen. Jag tittar till höger (mot johannas bil) och ser en kille som står och tittar in i bilen. Till början tänkte jag att han pratar väl med någon inne i bilen. Men sen kom jag på att det var johannas bil (håller aldrig koll på hurdan bil hon har då hon alltid åker olika) så jag sa "Johanna är inte det där din bil?" Hon svarar att det är hennes bil och vi står bara och stirrar. Han tittar genom rutan och försöker öppna dörren. Vi går mot honom och Johanna ropar "get off my car". Han tittar bara på oss men fortsätter. Vi kommer lite närmre och Johanna säger samma sak igen. Han slutar rycka i dörren men han står bara och tittar på oss. När vi kommer fram till bilen och hon en tredje gång säger att han ska ge fan i hennes bil så går han. 
Vi står och pratar lite till om det som hänt och sedan hoppar jag in i min bil. 
Jag tittar till mot trottoaren på min högra sida och där står han och stirrar på mig genom fönstret. Jag låser fort som tusan och då början han rycka i dörren. Skakig på handen fumlar jag med nycklarna och lyckad starta bilen. Då börjar han knacka på fönstret. Jag börjar åka där ifrån men han håller fortfarande sin hand på min ruta och går efter längs med bilen. 
Rätt så skakig åker jag hem och berättar det här för min värdmamma. Hon vill ringa polisen. Och det gjorde hon. Jag fick också prata med polisen och berätta vad som hände och ge signalement på killen. 
Jag tror inte att han var helt frisk, inte alla hästar hemma så att säga. Han verkade väldigt frånvarande och verkade inte förstå vad vi sa när vi försökte prata med honom. Jag hoppas att polisen får tag på honom så han kommer till rätta igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0