Sjukstuga

Idag var lilleman hemma då han var förkyld. Den äldsta blev avundsjuk och sa att han också var sjuk. Den lätta gick inte pappan på så han fick allt gå till skolan iallafall. Efter ett par timmar ringde det från skolan för han var sååå sjuk. Han var sjuk ända tills vi hoppade in i bilen ungefär. 
Iallafall så åker man tydligen till läkaren här varje gång man får lite snor i näsan, så dit åkte vi efter att jag hämtat upp den äldsta. 
Båda slocknade i bilen på väg hem och sov i 2 timmar. 

Jag har tänkt på att det är konstigt att man försöker hitta saker här som är kopplade till Sverige. När jag var i Sverige var USA det häftigaste jag visste. Och när jag väl är här vill jag bara hitta saker som påminner om hemma. I söndags drack jag nyponsoppa t.ex och det har aldrig smakat så bra som då! Drack det i stort sett aldrig hemma men här var det rena lyxen! När jag och Rebecka strosade runt i new york hittade vi ett snus-märke på en dörr och det tyckte vi var SÅ coolt. Ikea skulle jag kunna åka till varje dag om jag kunde, bara för att läsa vad möblerna heter på svenska och köpa köttbullar. 
Köttbullar med torra makaroner och ketchup är rena gourmet maten här tonårsbossen på tv 3 play är det bästa som finns att titta på. Allt som påminner en om hemma är guld värt. 
Missta mig inte nu, USA är underbart och jag älskar att vara här! Men jag har insett att Sverige är det land jag vill leva i. Möjligtvis att jag flyttar till Norge någon gång, men det är hemma i Julita jag vill uppfostra mina barn och det är i Julita jag vill bli gammal. 
När jag var yngre kunde jag inte förstå hur mamma kunde välja att stanna i julita hela livet, men nu förstår jag. 
Konstigt att man måste flytta till andra sidan på jordklotet för att inse hur bra man har det hemma ;)

Kommentarer
Postat av: Malin Moll

Jag tror inte att man behöver flytta till andra sidan jordklotet för att inse detta. Jag kände precis samma för min pappa som bott hela sitt liv i Viala. När jag flyttade hemifrån bara till K-holm så kände jag verkligen att Viala var platsen jag ville tillbaka till. En ganska härlig känsla ändå att veta vart man vill vara / Malin

Svar: Fast för mig var det nog det som krävdes. Bodde i Katrineholm och trivdes bra där. Men känner verkligen nu att det är i julita jag hör hemma :) men visst har ni hittat tillbaka till Viala nu? :)
stephaniekr.blogg.se

2013-11-22 @ 12:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0