New York baby

Har precis kommit hem och sitter med en skål jordgubbar som stog och väntade på mig. 
Idag har jag varit i NYC. Jag var tvungen att fråga en kvinna hur man gjorde för att få ut tågbiljetten imorse, hon var supertrevlig och väldigt hjälpsam. Jag ursäktade mig och sa att jag just flyttat hit från Sverige. Då svarade hon "but where's your accent?!" Alltid kul att höra. 
Väl framme i NY mötte bag upp Rebecka. Vi shoppade lite och gick runt hela NY kändes det som på väskjakt. Så klart hade dom slutat sälja den väskan som Rebecka ville ha. 
Vi gick sedan en bra bit för att äta frozen yogurt och sen kom även Ebba och hennes danske vän Heléne. Vi vandrade till Time's square och dom andra shoppade lite på M&M store. Sedan gick vi till Hard Rock Café och åt middag. Det blev en California Burger och den var riktigt god! 
Sen vinkade vi av varandra och gick till respektive tunnelbana/buss/tågstation. Jag kände mig riktigt proffsig när jag gick runt själv på New Yorks gator, hittade till Grand central station och gick till rätt spår hur lätt som helst. 
Nu värker benen och fötterna rejält så nu ska jag läsa lite och sen sova! På tal om läsa föresten.. Jag läste 50 shades of grey på tåget och killen som satt mitt emot mig läste Bibeln.. Ni som läst 50 shades of grey vet att det var ett akward moment..







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0