Dagar som denna gör mig lycklig

Jag har verkligen haft världens bästa dag. Det började med att jag vaknade uppges Rebecka som sov över för att sedan åka till skolan. Vi började med ett grupparbete som skulle handla om kända personer som är födda, uppväxta eller har någon som helst koppling till Niagara fallen i antingen USA eller Kanada. Vi delades in i grupper på tre och det var först till kvarn att välja en person. Jag tittade snabbt på listande kända personer och såg Deadmau5. Ingen annan i min grupp var engagerad så jag valde snabbt honom. Jag visste väl egentligen inte mycket om honom mer än att han gör musik, så jag tänkte att det borde finnas en hel del information om honom. Läraren vart impad då hon inte ens visste att han kom från Niagara fallen, Ontario. Hon hade alltså inte på sina år som lärare haft en enda redovisning pm Deadmau5. Vi delade upp vad vi skulle skriva om och det gick så jäkla bra för mig! Även fast denna lektion inte är så seriös så kändes det ändå bra att göra ett bra jobb och att läraren verkligen var imponerad och tyckte att vi gjorde ett fantastiskt jobb. 

Efter skolan bestämde sig jag, Rebecka, Cathrin, Alina och Anais oss för att åka till stranden. Vi gick en promenad på boardwalken och sen satte vi oss ner och pratade. Två franska vänner till Anais, som också är fransk, mötte upp oss och vi åkte vidare till Cathrins hus. Och oh my god vad fint hon bor! Hon bor precis vid en liten sjö och hennes familj har två kanoter som vi tog en tur i. Sen satt vi med filtar framför brasan ute hela kvällen och bara pratade. När vi började bli hungriga så frågade Cathrin sin värdmamma om hon visste om någon bra italiensk resturang varpå hon svarade att hon håller på att göra middag till alla oss tjejer inklusive deras familj. Så himla givmilda och öppna! Vi fick revbensspjäll, lamm och en massa olika tillbehör. Dom hade dukat så fint så det kändes som att man var på en finare middag. Sedan satt vi bara och pratade i timmar om allt och ingenting. 

Jag är så lyckligt lottad som har så fina vänner, detta har varit en av dom bästa dagarna på länge! 















Kommentarer
Postat av: Sofie

Åh vilken härlig dag! :D
Jag är själv i matchningsprocessen just nu och tycker det är så himla spännande! Kolla gärna in om du känner för det! :)

Svar: Hej! Vad kul, jag tyckte också att matchningsprocessen var spännande. Hoppas du hittar den rätta familjen för dig :)
stephaniekr.blogg.se

2014-04-08 @ 18:32:11
URL: http://sofiejohanna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0