Silver Bay au pair course

Alltså jag har haft en himla bra och rolig helg! Klockan 15 i fredags började vi bilturen till Silver Bay som ligger i New York. Med ett stopp på vägen var vi framme vid campuset vid 21. Vi skrev upp oss på klasserna vi ville ta och gjorde oss hemmastadda i vårt rum. Klasserna som finns är inga svåra klasser alls. Det var allt från amerikansk slang till att få se partybilder från au pair adventure resorna. 

Lördagsmorgonen började klockan 7. Vi var rätt spända på dagen så det gick bra att kliva upp. Frukosten var väldigt bra. Mycket färsk frukt! Dagen gick väldigt fort med roliga lektioner och supercoola lärare. Dom sista tre lektionerna var roligast. Lärarna delade ut lappar till ungefär hälften av tjejerna (vi var ca 80 tjejer och 3 killar) där det stog ett ord på varje lapp. Jag fick som tur var ingen lapp! Sen så läste en av lärarna upp en berättelse och varje gång han sa order som stog på lapparna fick personerna gå upp och spela rollerna som dom blivit tilldelade. Det var allt ifrån ett träd till en papegoja. Alltså blev det hela en teater. 
Efter det blev vi indelade i grupper på ca 8 personer. Läraren sa ett ord som t.ex girl, och då skulle vi komma på en låt med det ordet i. Man skulle också under dessa 5 min vi fick på oss komma på en liten koreografi. Vinnarna skulle få ett fint pris så alla grupper var verkligen engagerade. Min gupp gjorde väldigt bra ifrån sig och när lärarna ropade upp vinnaren, som dom tyckte var solklara, så var femton grupp! Vi fick ett presentkort på $5 i souvenirbutiken. 
Det var även ett bröllop på campuset, så det var alltså inte bara au pairer. På kvällen så var vi 6 au pairer som blev bjudna på bröllopets efterfest av några killar, så vi festade lite med dom på kvällen. 

I morse var det bara att kliva upp klockan 7 igen, denna morgon med huvudvärk.. En Ipren och en dusch senare så hade vi våra två sista lektioner. När sista lektionen var slut packade vi ihop våra saker, tog ett gruppfoto, åt lunch och fick sedan våra certifikat. Så nu hat jag alltså 3 credits! 
Efter det påbörjade vi resan hemåt som gick mycket fortare än dit resan. 

Nu ligger jag i sängen och ska titta på en film och sen sova, godnatt!

På väg till skolan


Utsikt från verandan






Huset vi bodde i


Tjejerna som jag åkte tillsammans med och delade rum med. Alla är tyska förutom jag. Jag tror ca 70% av alla au pairer är tyska 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0