Home Alone

Måste säga att det är riktigt skönt att vara ensam hemma! Idag har jag bara slappat, tog mig endast ut huset för att åka till affären. Idag lagade jag pasta med köttfärssås, så himla gott! 
Även fast det inte blev alls sent igår så har jag inte sovit så bra inatt. Och jag ska berätta varför, tror nämligen jag glömt berätta det här för er. 
Förra veckan fångade min värdpappa en liten mus som sprang runt i köket. Han ville inte släppa ut den eftersom han trodde att musen skulle dö i kylan, så han åkte och köpte en bur med alla tillbehör och där har musen bott sedan dess. Archibald (Becca namngav honom igår) har bara varit inne i sitt lilla hus, han har inte visat sig alls. Men igår bestämde han sig helt plötsligt för att komma ut och börja springa i hjulet, och det har han gjort hela natten. Anledningen till att jag inte kunnat sova är för att jag hör från mitt rum när han springer i det där förbaskade hjulet. Är det ens bra för honom att vara inburad när han är en vild mus? 
Jaja, hoppas att han är trött efter allt springande och sover inatt så att jag också får sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0