Ny vän

Det finns många olika och konstiga sätt att träffa nya vänner på. 
Jag skulle hämta min värdpappa ikväll på tågstationen. Väl där så ringer han mig och säger att han står i Norwalk (som är 25 min bort) för att tågen hade lagt av. Jag åkte dit och där var det kaos. Hundratals människor som stog och väntade på att deras skjuts skulle komma. Tyckte synd om dom då det har varit typ årets kallaste dag idag. 
Iallafall så hade min värdpappa hamnat bredvid en tjej som skulle till sin pojkvän i New Haven (som är en halvtimme från vårt hus, fast åt andra hållet), så hon och en annan man åkte med oss till fairfield. Då den andra mannen bodde o fairfield så släppte vi av honom vid hans hus, och tjejen (Alana) följde med hem till oss. Vi skulle kolla om det fanns någon buss hon kunde ta så jag skulle slippa köra. Men hon hade sån tur så att en kompis till henne kände någon som skulle till New Haven och då passera Fairfield. Så vi satt och pratade och tittade på Harry Potter i en timme innan hennes skjuts kom. Jättetrevlig tjej! Hon kom från Kanada men flyttade till Brooklyn i New York för 3 månader sen. 
Vi la till varandra på Facebook och hon tyckte att jag kunde komma till Brooklyn och ta en drink med henne någon gång. Det har jag absolut planer på att göra! Ett annorlunda sätt att träffa en ny vän på. 

Nu ska jag kolla Rederiet och sen sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0