Halvår

Idag har jag varit här i USA i 6 månader, ett halvår. Det känns helt sjukt. Nu är det bara halva tiden kvar och jag hoppas att den går fort. Det verkar som att alla au pairer är trötta just nu och vill hem. Jag tror det är vädret.
Igår åt jag middag med tre andra svenska tjejer och den ena åker hem om tre månader och pratade om hur hon bokat allt inför sin resemånad, att dom redan bestämt en ny au pair och att hon redan måste börja boka flygresan hem. När hon pratade om det så längtade jag tills det är min tur att åka hem. Tänk att få sitta där på flygplanet och tänka att man verkligen klarade av ett helt år och äntligen är på väg hem efter sin livs resa. Nu låter det som att jag inte vill vara här, men det vill jag absolut! Men jag längtar efter att få känna känslan av att man lyckats och ge fingret åt alla som inte trodde att jag skulle klara det.
Nu har jag iallafall bara en massa roliga saker att se fram emot! En massa resor, kurser och besök hemifrån.
 
Jag ringde precis och skulle boka min sista kurs jag behöver ta, såklart var den full.. Men hon sa att datumen för sommaren skulle komma upp i slutet av mars så då får jag skynda mig att boka!
 
Nu ska jag åka iväg till Johanna, hon ville ha sällskap till en skräckfilm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0