Checklista

Dokument att skicka till Cultural Care:
 

  • Polisregisterutdrag
  • Kopia på körkort
  • Kopisa på slutbetyg
  • Hälsoundersökningspappret
  • Signerat agreementform
Amerikanska ambassaden:
 

  • Pass
  • DS-160 confirmation page
  • DS-2019 och SEVIS (signerat)
  • Kuvert med skicka direkt-fraktsedel på
  • Personbevis 120 - alla relationer, på engelska
  • Kvitto på betald visumavgift (stämplad och signerad av banken)
  • Proof of founds (kontoudrag från banken, stämplad och signerad)
  • Extra framkallat foto

Övrigt:
 

  • Köpa ny kamera
  • Köpa en adapter
  • Betala programavgift till CC
  • Köpa presenter till familjen
  • Förnya passet
  • Beställa internationellt körkort (2 veckor innan avfärd)
  • Beställa hotellrum på Arlanda när jag fått mina flygtider
  • Ta kopia på pass, visum och körkortet inna jag åker
  • Köpa resväska
  • Förberedelsemöte på CC (samma dag som jag ska till ambassaden)
  • Växla pengar
  • Ställa av bilen
  • Packa
  • Åka!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0