Förarglig läkare

Jag måste faktiskt erkänna att jag gick ut från läkarmottagningen med tårar i ögonen. När jag blir arg har jag väldigt svårt att hålla tårarna tillbaka.
 
Det började med att läkaren var 10 minuter sen från sin lunch, så dom som satt i väntrummet fick alltså sina tider 10 minuter framskjutet. När det äntligen var min tur så frågade han vad jag vägde och hur lång jag var osv. Sen sa jag att jag tyvärr inte har något vaccinationskort så han kryssade i att jag hade tagit dom som man behövde. Men det var här det började krångla.
En av frågorna var om man hade vaccinerat sig mot vattkoppor eller om man har haft det. För det första så visste jag inte ens att man kunde vaccinera sig mot det och för det andra så har jag redan haft det, vilket jag berättade för honom. Istället för att kryssa i att jag har haft det så så kryssade han i att jag hade vaccinerats mot det och att jag hade haft mässling, vilket jag absolut inte har haft. Jag påpekade till honom men han menade på att det inte spelade så stor roll. Men tyckte jag att det gjorde så han fick ändra det.
Sen skulle han fylla i adress och telefonnummer, men istället gjorde han en stämpel där det stog namn, adress och telefonnummer. Men grejen var det att han stämplade över en annan text, så adressen syntes inte. Jag frågade då om han kunde skriva det för hand också och det var då han flippade. Han höjde rösten och sa att jag var petig och att han egentligen inte gör sånna här undersökningar och att han inte kan göra mer än så.
Jag blev helt stum och sa ingenting mer. Jag fick kvittot av honom och sen fick jag gå ut och betala. Precis innan jag skulle köra in kortet för att betala såg jag att det stog 950 kr. Jag sa då till henne i receptionen att hon sagt 625 kr till mig när jag ringde tidigare. Han försökte alltså lura mig på pengar också.
Jag frågade kvinnan i receptionen om hon såg vad det stog för adress på stämpeln och hon sa att man inte såg det. Hon stämplade en ny stämpel och jag sa att han vägrade skriva det för hand och att han hade behandlat mig illa. Hon sa då att han var stressad för att han kommit för sent och att han inte brukar göra sånna här undersökningar.
Då sa jag att dom kankse inte borde ta emot sådana besök om det är så himla besvärligt, sen gick jag där ifrån.
Anledningen till att jag var så "petig" var för att jag läste i instruktionerna från Cultural Care att om inte allt är ifyllt rätt så måste jag göra om det. Och 625 kr till har jag ingen lust att betala.
 
Så jag började grina när jag kom ut för att jag var så himla arg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0