Au Pair

Nu vet jag vad anledningen är till att jag har lagt ner mina andra bloggar, jag är alldeles för dålig på att uppdatera!
 
Det var ju meningen att jag skulle ha skypat med familjen från USA förra lördagen. Det blev inte av. Dom hade glömt bort att dom skulle på en student den dagen så vi skypade igår istället.
Det gick hur bra som helst, jag fick prata med pappan i familjen denna gång. Han var väldigt old school och var uppfostrad på ett väldigt strikt sätt av sina familjer, vilket speglades av i hans personlighet också. Mamman däremot är helt tvärt om och jag tror att den kompleteringen kan vara bra för en familj. Dottern (5 år) är väldigt hyperaktiv, vilket jag är van med då min lillebror har ADHD. Jag tror verkligen på den här familjen, dom verkar så himla snälla och kärleksfulla. Jag kan med 90 % säkerhet säga att det här är familjen jag kommer matcha med, om dom också vill det såklart. Dom sa igår att dom var väldigt intresserade och det är ju inget annat än bra nyheter.
Dock hade jag önskat att få åka i November, men dom vill ha en Au Pair som börjar redan i September. För mig är det kort varsel (tidspessimist) eftersom det är så himla mycket som ska fixas innan man åker iväg, och jag är den som gärna vill ha god tid på mig. Men familjen känns rätt så det är ingen idé att tveka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0