Boston

Här kommer inlägget om Boston!
Det började med att vi tog ett tåg till New Haven och sedan en två timmars lång bussresa till Boston. När vi väl var framme tog vi tunnelbanan/buss till vårt hostel. Jag blev riktigt chockad när vi kom dit. Det låg mitt i gettot. Folk stirrade, vevade ner rutorna på bilen för att titta på oss, tutade och ropade på oss. Jag blev lite rädd men tänkte att det är bara över en natt.
När vi kom fram till huset så var det låst. Vi knackade på ett par gånger och ringde numret som fanns på hemsidan. Inget svar. Fan, fan, fan tänkte vi. Jag började genast kolla upp hotell och var på väg att ringa mina värdföräldrar och fråga om dom kunde låna mig pengar till det. 
Efter att ha stått utanför huset i ca 10 minuter så kom äntligen ägaren. Han hade varit på något ärende och blivit lite sen. När vi kom in blev vi chockade ännu en gång. Det var ju riktigt fint! Jag och Clarissa delade rum med två andra tjejer. Vi hade gemensamt badrum, kök och vardagsrum.
Vi lämnade våra grejer och gick sen ut för att upptäcka Boston! Vi var inte tillbaka till hostlet förrän 23.30 på natten, gissa om vi sprang från busstationen till hostlet?
Istället för att babbla på mer visar jag er bilder istället.
 
Båt från Boston tea party.
 
 
Boston harbor.
 
 
 
John Harvard.
 
 
 
Harvard. (Harvard var som en egen liten by. Caféer och affärer m.m.)
 
 
Dom har redan börjat lite smått med julskyltningen. Den där vita "ringen" runt granen åkte det ett litet tåg på.
 
 
Minnesplats för de bortgångna i Boston maraton.
 
 
Boston Common park.
 
 
John Hancock tower.
 
 
Utsikt över Boston från Prudential tower.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0