4

Idag var det exakt 4 månader sen jag lämnade svensk mark. Det har gått så himla fort. 
Någon extrem hemlängtan har jag inte haft än vilket är väldigt skönt. Jag haft liiite hemlängtan kanske 2-3 gånger. 
Visst saknar jag min familj, vänner och livet i Sverige ibland. Men jag vet att allt finns kvar när jag kommer hem. 
Jag trodde julen skulle bara riktigt jobbig men det som har varit jobbigast hittills jag varit min lillebrors födelsedag. Den dagen var riktigt tuff. 

Jag har börjat sakna Norge också (för er som inte vet har jag pappa och släkten på hans sida där). Jag vet att jag har skrivit mycket om saknaden av dom i Sverige, men jag saknar alla i Norge minst lika mycket! Det är bara det att jag är van vid att ha några månaders mellanrum mellan besöken med pappa och farmor osv. Min lillasyster saknar jag väldigt mycket, jag önskar att vi bodde närmre varandra. Men jag är superglad över att vi har en sån stark relation även fast vi inte ses så ofta! =)

Nu gled jag in på nått helt annat än vad jag hade tänkt mig.. Skulle iallafall bara säga att jag har spenderat dagen med att jobba i 10 timmar! Det har kommit ungefär 10 cm snö och då var såklart skolorna stängda då det inte finns vinterdäck eller vettiga plogbilar här. 

Nu ska jag som vanligt kolla på en film och sova, godnatt!




Kommentarer
Postat av: Emma

Fin blogg!:) funderar på att bli au pair!;)
Hur mycket hade du jobbat med barn innan? Man behöver väll 200 timmars barnpassning?:)

Svar: Hej Emma!
Det tycker jag verkligen att du ska bli, det är verkligen en upplevelse!
På gymnasiet gick jag barn och fritid och praktiserade rätt mycket på förskolor och gjorde olika aktiviteter för barn i skolklasser. Jag hjälpte också till med knatteridningar i ett stall och har även tagit hand mycket om småsyskon. Så för mig var dom där 200 timmarna inte så svåra att få ihop :)

Jag hoppas du kommer iväg och får ett toppenår!
stephaniekr.blogg.se

2014-01-04 @ 11:58:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0