Ny au pair

Idag är dagen som man spänt väntat på ända sen man kom hit - hjälpa familjen att hitta en ny au pair. 
Jag skypade med en tjej igår och en tjej idag. Den ena från Österrike och den andra från Tyskland. Jag gillade verkligen båda två men kände ändå att den ena var en bättre match för pojkarna. Så jag ringde min värdmamma imorse efter skypesamtalet och sa att jag tyckte om tjejen från Österrike mest. Så min värdmamma mailade henne på en gång och dom matchade. Så den 22:a augusti kommer hon och ska vara med mig en vecka innan jag åker till Hawaii, så himla spännande!
Samtidigt känns det lite trist, min värdpappa har gått runt hela dagen och sagt att det är tråkigt och sorgligt att jag ska åka hem, och att det gått alldeles för fort. Jag håller med, det har gått väldigt fort! 

Idag var det föresten jag som stog för middagen här hemma och jag lagade korvstroganoff, så himla gott! Barnen tyckte såklart inte om det (petiga), men det gick hem hos Värdföräldrarna. Efter maten följde jag med Anna och Sofia till gymmet och nu ska jag sova, är så himla trött!


Jag och min värdpappa träffade på en hund idag på bilverkstaden när vi hämtade våran bil. Gav man henne inte all uppmärksamhet ställde hon sig på bakbenen tills man klappade henne. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0