Helgen

Gårdagen började med att min värdpappa skjutsade mig till tågstationen. Tåget var sent och det kom fram en tjej till mig som frågade om detta verkligen var tåget till Grand Central Station. Jag svarade att det var det, och jag såg på henne att hon var en au pair. Så vi började prata och fick sen platser bredvid varandra på tåget. Vi pratade hela vägen in till New York och hon hängde också med mig, Rebecka och hennes kompis i city nästan hela dagen. 
Vi mötte upp Rebecka och hennes kompis Amina i Bryant park och gick sedan för att äta lunch på Hard Rock Café. Eftersom att det var Rebeckas 20års dag så beställde jag en drink som jag sedan gav till Rebecka (busigt, I know). Eftersom att man måste vara 21 för att dricka alkohol drack hon den lite i smyg när servitören inte såg på. Jag ville att hennes födelsedag skulle bli så speciell som det bara gick, då jag själv vet hur svårt det är att fira den utan som familj. Jag smet iväg på "toaletten" och letade upp vår servitör och berättade för honom att min kompis fyllde år. Han svarade "jag förstår, jag vet precis vad jag ska göra". Så när vi alla ätit klart och bett om notan kom han ut med en efterrätt med ett ljus i, sa till Rebecka att ställa sig upp, skrek till alla i hela resturangen att det var Rebeckas födelsedag, räknade till 3 och då skrek alla happy birthday! 
Efter det började vi gå mot central park, men ångrade oss och gick sedan och shoppade lite. Runt 18 tiden tog jag och Rebecka tåget hem till mig. 

Idag började vi dagen med att Johanna kom och hämtade upp oss och destinationen var Ikea. Vi åt svenska köttbullar och shoppade lite. Jag köpte en jättemysig filt, choklad till min värdmamma, två påskägg som jag ska ge till kidsen och en påskmust som jag ska dricka på påskafton! Jag tänkte att det var lika bra att köpa en då man aldrig vet när man åker till Ikea nästa gång. 
Vi åkte direkt från Ikea till tågstationen och släppte av Rebecka som var tvungen att åka hem. Jag och Johanna körde till stranden och kollade på alla fina hus (slott) som ligger där. 

Nu ska jag duscha och sen ska jag nog sova! Vi ställde ju fran klockan en timme idag så imorse vaknade vi tidigare än vad vi trodde..


Den här nyckelringen hade Rebecka fått av sin kompis, skrattar varje gång jag ser den!










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0