Finding me

Jag vet inte om jag berättade det i mitt förra inlägg, men i lördags fick jag en bok av min värdpappa. Den heter "Finding me - a decade of darkness, a life reclaimed". 
Det är en självbiografi av Michelle Knight som satt inlåst i i Ariel Castros hus i 11 år, i Cleveland i USA. 
Jag fick den som sagt i lördags, började läsa den i måndags och läste precis sista sidan nu. 
Jag vet inte om den har kommit till Sverige än, men när den kommer så rekommenderar jag verkligen att läsa den! 
Hennes historia är så himla hemsk men nu, ett år efter att hon (och de två andra tjejerna som var kidnappade), så ser hon ändå ljust på framtiden. Efter att ha suttit fastkedjad och blivit våldtagen och misshandlad flera gånger om dagen i 11 år så tycker hon att det är en frihet bara att få koka sitt eget kaffe på morgonen. 
Hon skriver väldigt bra och kommer fram till saken fort. Inte som vissa andra böcker där dom ska beskriva varenda känsla och tanke in i minsta detalj. 

Jag läser inte böcker så ofta men just dessa fastnar jag alltid för. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0