Six Flags

Har tagit mig i kragen och ska skriva lite om Six Flags tänkte jag, sisodär en vecka för sent. 
Jag och Anna åkte mot New Jersey på fredagskvällen och efter 2,5 h var vi framme hos Rebecka där vi sov över helgen. Vi pratade lite och sen gick vi och la oss då vi kom fram rätt sent. 
På lördagen var vi spända då vi äntligen skulle få åka karuseller! Går ut genom dörren och det var som att gå ut genom en vägg. Så himla varmt och fuktigt i luften! 
Vi kom fram till Six Flags och åker två karuseller innan värmen/luftfuktigheten blir för mycket. Så vi bestämde oss för att åka till ett outlet som låg 10 min ifrån för att köpa shorts och linnen. Då väderappen visade lite halvkasst väder så var vi rätt påklädda. När vi hittat kläder och skulle åka tillbaka till Six Flags så börjar det hagla och regna! Så det var bara att ge upp. Istället åkte vi till Jersey shore och sen till The Stone Pony där Bruce Springsteen började sin karriär, och alltid spelar när han är hemma på besök. 
På kvällen fick vi hennatatueringar av Rebeckas värdmamma, jag fick en drömfångare på armen! Sen gick vi ut och åt middag, har aldrig ätit så sen middag. 10:30 kom maten in. Det var tänkt att vi skulle gå ut efter men det var rätt sent, regnigt och noll parkeringsplatser så vi åkte hem igen. 
På söndagen gjorde vi ett nytt försök på Six Flags efter att vi stannat till på ett outlet. Jag hittade ett par Converse som fick följa med mig hem. 
På söndagen hade vi mycket bättre tur med vädret! Det var fortfarande varmt men ingen fukt i luften och så blåste det lite också. Perfekt!

I helgen som var nu gick jag ut på fredagen med Becca, Hannah, Jared och Ralph. Hannah är ju förra au pairen som var i min värdfamilj, hon är här och hälsar på och det är så kul! Hon är verkligen jättesnäll och det funkar hur bra som helst. 
På lördagen jobbade jag rätt sent på kvällen. Men Becca och Hannah var här ock sen kom även Anna när hon slutat jobba, så det kändes inte som jobb direkt. 
När mina värdföräldrar kom hem så följde jag med Anna hem och sov över där så vi åkte till Ikea på söndagen. 

Igår skulle jag, Hannah och Becca leta efter min värdmammas bilnycklar som hon tappat bort IGEN. Hannah lyfte upp soffan och vad ser vi där? Jo anledningen till att luktat konstigt ett tag, en död mus. Det var bara att ta på sig handskarna och plocka upp den! 

Igår bjöd Ralph över oss till ett lake house. Alltså ett hus vid vattnet. Vi (jag, Hannah och Becca) kom dit rätt sent men huset var så sjukt stort och fint! Inredningen i huset var så snyggt och sen hade dom en liten stuga till nere vid vattnet! Dom hade båtar, kanoter och en himla massa "leksaker" dom åkte på i sjön. Det var ett sånt hus man bara ser på film. Det var mycket trevligt folk och vi önskade att vi hade kommit dit tidigare. När vi kom dit så fick vi reda på att det var Ralphs födelsedag, så vi stannade i ett par timmar och festade. Är jag trött nu? Svar ja. 
Nu ska jag läsa min bok jag fick av min värdpappa. Det är en bok skriven av Michelle Knight, som var fångad i mer än 10 år av Ariel Castro i Cleveland. Sen ska jag ta en powernap innan det är daga för au pairmöte på stranden!

Jag tog inga bilder alls på Six Flags typ, men här är en bild från linbanan vi tog från ena änden till den andra (ja, det var sjukt stort). 


På outletet hittade vi en godisaffär med en snickers lika stor som min underarm. 


Vart är Rebeckas mobil?



Ett regnigt Jersey Shore



Hennatatuering















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0